Weetjes

advert-advertising-banner-blank-40989

Tips voor gezonder haar! - Mooi haar is het resultaat van een gezonde leefstijl. Een belangrijke voorwaarde voor gezond haar is een gezonde huid, omdat het haar vanuit de huid wordt gevoed. Kijken we naar de huid dan zijn bepaalde vetten erg belangrijk. Maar ook eiwitten, vitamines en mineralen. Een aantal belangrijke voedingsstoffen voor het haar: Langzame groei van het haar: een tekort aan B-vitamines in het bijzonder biotine. Biotine tref je in een redelijke hoeveelheid aan in eierdooiers. Daarnaast tref je het ook aan in havermout, zilvervliesrijst, amandelen en walnoten. Droog haar: een tekort aan het mineraal zink Zink zorgt er voor dat de Lees verder
Zin in Zoet? - Energie Wanneer je veel ‘slechte’ koolhydraten met ‘snelle’ suikers eet stijgt je bloedsuikerspiegel sneller. Na elke snack of maaltijd vindt dan een flinke stijging van je bloedsuikerspiegel plaats en ook de ‘dip’ erna komt harder aan wanneer deze snelle energie eenmaal is opgenomen door je cellen. Deze ‘suikerdip’ zorgt ervoor dat je lichaam weer vraagt om energie. Je lichaam vraagt om suikers, maar heeft eigenlijk behoefte aan glucose welke wordt gebruikt voor energie. Ook als je gedurende de dag te weinig eet heeft dit invloed. Tegen de tijd dat je gaat dineren is je bloedsuikerspiegel erg laag. Het kost je Lees verder
Het belang van Vitamine D - Ook al eet je gezond en evenwichtig, toch krijg je waarschijnlijk te weinig vitamine D binnen. En dat terwijl deze vitamine juist enorm belangrijk is. Waar is vitamine D goed voor? En waar zit het in? 1. Veel mensen hebben een tekort Van de vrouwen vanaf 50 jaar heeft maar liefst 40 procent een tekort aan vitamine D. Onder mannen en vrouwen vanaf 65 jaar is dat zelfs 50 procent. Tenminste: als ze zelfstandig wonen. Het percentage loopt op tot een schokkende 85 procent als het gaat om 65-plussers in een verzorgings- of verpleeghuis. 2. Eerste signaal dat er iets Lees verder